fredag den 3. september 2010

100 års kvindekamp - men far vælger stadig bilen

På trods af, at kvinder i stor stil omgiver sig med og forholder sig til teknologi i hverdagen, på arbejde og i familien italesættes kvinder stort set ikke som forbrugere af biler. Teknologiske produkter er oftest markedsført af og til mænd - på trods af, at halvdelen af køberne og slutbrugerne er kvinder.

Bare den er lyserød

Klicherne trives, men kan det passe at kvinder ikke interesserer sig for biler Dette sætter bilmærkerne Ford, Volkswagen og Renault i anledning af Kvindernes Internationale Kampdag den 8. marts nu til diskussion.

Traditionelt tilhører mænd og biler samme univers. Bilerne udvikles af mænd, testes af mænd, bilstof kommunikeres til og af mænd og bilerne sælges af mænd oftest til mænd. Men i realiteten er der lige så mange kvindelige bilister som der er mandlige.

Derfor griber Ford sammen med Volkswagen og Renault nu i egen barm: Sammen tager vi initiativ til at ændre den stereotype holdning, der eksisterer om kvinder, biler og teknik. Med invitation til en workshop under overskriften "Kvinder og Biler" ønsker vi, gerne i samarbejde med endnu flere repræsentanter fra bilbranchen, at få kvinderne råbt op og skabe et alternativ til den traditionelt maskuline kommunikation om hestekræfter Et sprog der også henvender sig til de mange kvindelige brugere af vores produkter.

Testkvinder søges!

De tre mærker, Ford, Volkswagen og Renault inviterer derfor til workshop d. 2. juni 2010 og søger hertil kvinder, der vil deltage i debatten om Kvinder og Biler, og testkøre bilerne.

Så er du kvinde og har lyst til at give din mening til kende så meld dig under fanerne på facebook-gruppen "KVINDEBILEN 2010"

Yderligere sammensættes et dommerpanel af kvinder med holdning til biler, fra såvel medier, som fra politisk hold samt markante offentlige personligheder. Pernille Rosendahl, Andrea Elisabeth Rudolph, Szhirley og Margrethe Vestager har allerede nu meldt sig som en del af dommerpanelet.

Workshoppen igangsættes med debat om kommunikation henvendt til kvinder om biler, med indlæg fra blandt andre Christiane Vejlø, livsstilsekspert og specialist på området kvinder og teknik. Efterfølgende vil der være testkørsel af et bredt udvalg af biler og arrangementet afsluttes med dommerpanelets dom: kåring af KVINDEBILEN 2010.

Er du kvinde med en holdning til biler og ønsker du at deltage i workshoppen så meld dig under fanerne på facebook-gruppen "KVINDEBILEN 2010". Vi modtager henvendelser frem til d. 14. maj. Da vi kun skal bruge 10 dommere, skal du argumentere for, hvorfor netop du skal være en af dem.

På vegne af Ford Danmark, Volkswagen Danmark og Renault Danmark

Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar