søndag den 19. juni 2016

Tidløse Jeans!


Denim er tidløst og alsidigt, så det kan også bruges i vintersæsonen. Kort sagt en ideel julegave. Der findes en perfekt denim-model til alle, om det skal være en jakke eller et par bukser, til kontoret eller til fritiden. Sidst i 1800-tallet blev denim brugt af skovhuggere, mFokus på 4 legendariske jeans-mærker.

Henry David Lee er manden, der står bag det kendte jeansmærke. Efter nogle år som købmand begyndte han i 1911 at producere arbejdstøj i denim. Mærkets overalls blev hurtigt populære blandt landmænd og håndværkere. I 1917 bestilte også U.S. Army sine uniformer hos Lee og efter dem både søfolk, skovhuggere og cowboys. I 1926 introducerede Lee det første par jeans med lynlås. Vi skal helt frem til 1949, hvor kvinderne tog de militærtjenende mænds plads på fabrikkerne, før Lee jeans kunne fås til kvinder. I dag er Lee jeans et stærkt brand, som er kendt for autencitet, kvalitet og innovation.

Levis er myten blandt denim-myterne. Mærket blev skabt i USA i 1853 med vilje og fantasi af Levi Strauss, der var udvandret fra Bayern. Mærkets vigtigste produkt er jeans! Ifølge legenden gjorde Levi Strauss i 1873 reklame for sine revolutionære bukser og deres ekstreme holdbarhed ved at binde dem til to heste og få hestene til at trække i modsatte retninger. Siden da har alle Levis jeans fået et mærke i taljen med to heste. I dag producerer mærket ikke blot bukser, men har udviklet en række prêt-à-porter produkter, accessories, tasker og læderprodukter, der er i samme ånd, som gjorde mærket berømt. Skoene og taskerne fra Levis appellerer til et stigende antal Levis fans.

Til sneakers-addicts, der går i jeans og T-shirts, er der det verdenskendte, italienske mærke Diesel! Det blev skabt i 1978 af Renzo Rosso og Adirano Goldschmied. Kan man forestille sig noget bedre til at supplere vores garderobe end en legende inden for denim I 2009 lancerede Diesel en moderne kollektion, der kombinerer trendy old school og urban-stilen. De er kendte for deres kreative og kontroversielle kampagner. Diesel følger ikke traditionerne, men bruger fantasien og tilbyder sine fans sko, tasker og accessories, der udstråler dristighed, personlighed og originalitet.

Komfort er lige så vigtig som stil, derfor skaber Casual Attitude aktuelle modeller med enestående pasform. De designer funktionelle og nutidige modeller, der henvender sig til kvinder, for hvem velvære i dagligdagen er vigtig. Kvalitetsmaterialer, soigneret finish og tidssvarende design, skoene fra Casual Attitude tilpasser sig din fods morfologi... og enhver afslappet garderobe.


Om Spartoo.dk : N°1 i online-skosalg i Europa
Spartoo.dk er en del af Spartoo.com-gruppen, der blev grundlagt i 2006 og hurtigt slog igennem som førende webshop med sko, lædervarer og tøj. I dag tilbyder Spartoo over 700 mærker indenfor fashionable damesko, elegante herresko og komfortable børnesko (bl.a. New Balance, Geox, Converse, Timberland og Birkenstock). Over 30.000 modeller er tilgængelige (diskrete ballerinaer, klassiske støvler, farverige sneakers, avantgarde-pumps, varme støvletter, trendy sandaler…). Spartoo.com dækker hele Europa og er med på top 10-listen af mode-internetbutikker og firmaer med størst vækst i Europa.

Omsætning:
2013: 140 millioner euros
2012: 115 millioner euros
2011: 100 millioner euros
2010: 50 millioner euros
2009: 30 millioner euros
2008: 15 millioner euros
2007: 5 millioner euros

Over 6 millioner individuelle besøgende i december 2012 (Médiametrie, Europa)
Top 10 blandt mode-internetbutikker efter La Redoute og 3suisses (Médiametrie, 2012)
Top 10 blandt firmaer med størst vækst i Europa (Mediamomentum.co.uk, 2012)
Medarbejderstab: 200 ansatte

Læs mere her

tags: USA, euro, 2009, 2010, 2011, 2008, Europa, internet, 2013, december, julegave, 2012, 2007, 2006, kreativ, Levi, Strauss, innovation, landmænd,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar