torsdag den 23. juni 2016

Forelsket i de forkerte


Rigtig mange danskere oplever, at deres romantiske følelser munder ud i afvisning eller brud og skilsmisse. Der er nogen, hvor deres problem med at styre en forelskelse bliver så grelt, at de ikke kan give slip på den og for eksempel stalker den person, som de er betaget af. For andre ender en ulykkelig forelskelse i langvarig depression.Så der er situationer, hvor vi kan og skal styre vores forelskelse fremfor at lade os styre af den. Alt det kender coach og forfatter Jens W. Pedersen til fra sit arbejde med at styre folk ind på de rette mønstre i forhold til kærlighedslivet, og nu udbyder han også et seminar med titlen: "Forelsket i de forkerte – erkend dit mønster og skab forandring!"

Når Jens W. Pedersen, coach og forfatter til bogen "Dating, desperation og selvudvikling", indbyder til et nyt seminar, første gang i København den 18. september, er det med baggrund i, at han møder et stort behov for, at vi bliver bedre til at dirigere vores følelser, herunder forelskelser – også forelskelser i de forkerte.
"Jeg er stødt på parterapeuter, som udtaler, at: 'Dem, vi forelsker os i, er de rigtige for os'. Det er for mig at se en overromantiseret forestilling, og så simpelt mener jeg ikke, at det er. Min erfaring er derimod, at vi godt kan forelske os i nogen, som ikke er de rigtige. Der kan endda være et mønster, hvor vi gang på gang
falder for dem, vi ikke kan få eller som behandler os dårligt," siger Jens W. Pedersen.

I løbet af Jens W. Pedersens nye seminar får deltagerne mulighed for at kigge egne mønstre efter i sømmene. Når man kender mønsteret og dets årsag, forstår man bedre, hvad ens særlige udfordring er, ifølge Jens W. Pedersen, og på den baggrund finder han sammen med deltagerne ud af, hvad hver enkelt skal gøre for at få mere held i kærlighed. Målet er, at hver deltager går hjem med sin personlige recept på, hvordan han eller hun skaber forandring i sit kærlighedsliv.
"Så mit budskab er: Hvis du gerne vil slå et søm i, men for hvert slag hamrer du dig selv noget så eftertrykkeligt over fingrene, så er det på tide at indstille sigtekornet noget bedre. På samme måde i vores kærlighedsliv. Hvis det gang på gang ender ulykkeligt, mener jeg, at det bunder i forkerte valg, og det er på tide at lægge en ny strategi. Vi kan blive bevidste om, hvorfor vi tager de valg, vi gør, og på den baggrund har vi mulighed for at tage stilling til dem på ny. Vi behøver ikke igen og igen at vade ind i de samme blindgyder, hvor forelskelser ender galt," siger Jens W. Pedersen.
Hans bog "Dating, desperation og selvudvikling", som handler om, hvordan du får held i kærlighed ved at arbejde med selvudvikling, er netop også udkommet som e-bog.

---

Eksempler på uheldige mønstre i kærlighedslivet:
• Dem jeg møder er optagede i forvejen, fx gift
• Min forelskelse blegner hurtigt, hvis jeg indleder et forhold
• Jeg bliver kun forelsket i dem, jeg ikke kan få
• Vi blev kærester, men han/hun elskede mig ikke rigtigt
• Dem jeg møder, vil kun have sex
• Jeg bliver elsker/elskerinde i stedet for kæreste
• Jeg bliver slet ikke forelsket
• Vi bliver venner men ikke kærester, som jeg håbede
• Jeg bliver behandlet dårligt eller respektløst af kærester
• Dem jeg møder mister hurtigt interessen

---

Coach og forfatter Jens W. Pedersen har beskæftiget sig aktivt med selvudvikling i de sidste 25 år. Han er tidligere gymnasielærer i psykologi og har sin viden og metoder fra mange forskellige kilder, bl.a. Analytisk psykologi, NLP, Girafsprog, Mindfulness, Adfærdsterapi og ikke mindst fra den danske åndsfilosof Martinus.

Læs mere her

tags: København, sex, roman, recept, skilsmisse, psykologi, strategi, NLP, sprog, forfatter, depression, coach,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar